2014/09/10

Gizartearen ezaugarriak eta erronka berriak (konpetentzia digitala)


Azkeneko urteotan gauzak asko aldatu dira teknologiari dagokionez. Aldaketa hauek gure gizartean teknologia egunerokotasunean erabiltzea suposatzen du, eta horretarako, erronka berriei aurre egin behar zaie. Gaur egun, multialfabetizazioa oso garrantzitsua bihurtu da zenbait autorerentzat, bertatik ikasten dugulako informazioa modu ezberdinetan lortzen eta komunikatzeko bide berriak aurkitzen.

Multialfabetizazioaren zati bat irakasleen eta ikasleen esku dago. Azken 10 urteetan jaio diren ikasleak natibo digitalak direla esan dezakegu eta gainontzekoak, orokorrean etorkin digitalak. Natibo digitalak teknologia digitalaz inguratuta jaio direnak dira eta etorkinak berriz, teknologia digital berri hauetara ohitu behar izan direnak. Etorkinak direnak bi jarrera hartu ditzakete: teknofilia (teknologia ezinbestekotzat dutenak) eta teknofobia (teknologiari beldurra diotenak).

Irakaslearen lana, beraz, teknologia digitalari begira ikasleak baino pausu bat aurrerago joatea izango litzateke, horrela, funtzionamendu, arrisku eta beste hainbat gauzaz abisatzeko.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina