Lehen Hezkuntzan, orokorrean, ez dugu esperientzia haundirik izan teknologiarekin. Kasu batzuetan, informatika gelara joaten baziren ere, orokorrean, teknologiarekin ez genuen kontaktu haundirik izaten. Gela atzekaldean edukitzen genuen ordenagailu bat, internetik gabe, eta banaka erabiltzen genuen, ordenagailuan zegoen Word programa kontrolatzen eta bertan idazten ikasteko. Aldi berean, CD-etan etortzen ziren jokoak erabiltzen genituen (cityrally, ingleseko ariketak egiteko...) baita noizbehinka etxeko lanen bat ere (ordenagailua zutenek bertan egin zezaketen). Hala ere, erabilera oso urria zen, gaur egun erabiltzen dutenarekin alderatuta.
Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan, berriz, gure esperientzia bestelakoa da. Interneta erabiltzen hasi ginen pixkanaka pixkanaka, guretzat berriak ziren programak "kuxkuxeatzen" uzten ziguten eta zerbait ulertzen ez bagenuen esplikatu egiten ziguten. Bertan, excell, PowerPoint... eta beste hainbat programa ezagutzen hasi ginen. Gainera, irakasleek ere noizbehinka bideoak erakusten zizkiguten kañoiaren laguntzaz, nahiz eta batzuetan gu izan kañoia martxan jartzen zutenak.
Amaitzeko, esan beharra dago, natibo digitalak garela gauza batzuetarako, azken batean teknologiaz inguratutako toki batean jaio ginelako, baina aldi berean, esan beharra daukagu tartean harrapatu gaituela teknologiaren aurrerapen honek, azkeneko hamarkadan zabaldu baita teknologia hau salto haundiak emanez.
Hemen doa gure bizitzan zear eduki dugun teknologiaren bilakaera:
Gure teknografia
Hemen doa gure bizitzan zear eduki dugun teknologiaren bilakaera:
Gure teknografia
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina